poniedziałek, 13 października 2014

Piękna wiosna tej jesieni

Tatry - Granaty 2240 m.n.p.m.

Raz, dwa, trzy czy na Granaty ze mną jedziesz ty? Takie pytanie usłyszała Barbórka, gdy dowiedziałem się w piątek po południu, że będę miał wolną niedzielę i poniedziałek. A że prognozy były bardzo optymistyczne, pozostało jej tylko załatwienie urlopu na poniedziałek. I tak pokrzepieni historycznym zwycięstwem Polaków wsiadamy do PolskiegoBusa, by w niedziele rano zjawić się w Zakopanym.
Na miejscu dołącza jeszcze do nas mój brat Marek. Mijamy bramki TPNu i śmigamy „Boczaniem” nad Czarny Staw Gąsienicowy. Kto by pomyślał, że w połowie października będę po górach chodził w krótkim rękawie. Po krótkim odpoczynku zrobieniu kilku zdjęć pod słońce, ruszamy dalej.

Powoli obchodzimy staw obserwując coraz zmieniający się krajobraz. Będąc nad Zmarzłym Stawem Basia jest zachwycona. Pierwszy raz ogląda okoliczne szczyty z tej perspektywy. Porównuje dwupoziomowość tego miejsca do Alp w których była w lipcu.

Decydujemy się na wejście przez Żleb Kulczyńskiego. Jedyne miejsce, które sprawiło problemy to było samo wejście w ścianę. Mokre i „długie” chwyty zrobiły swoje. Powoli step by step pniemy się w górę w stronę kominka pod Czarnym Mniszkiem, następnie ostrożnie stawiane kroki doprowadziły nas na pierwszy szczyt „wybuchowej trójcy”.

Przez pewien czas chmury skutecznie zasłaniały widoki na wszystkie strony, ale też i pozwoliły nacieszyć się nimi.

Dochodzimy na skraj Pośredniego i łapie mnie lekkie zdziwienie, bo mimo iż byłem tu już nie raz, nie pamiętam takiego ostrego zejścia. Ale podołaliśmy i temu dochodząc na Skrajny Granat.

Po przerwie i sesji foto rozpoczynamy schodzenie w doliny. Trochę nam to zeszło, ale ważne że bezpiecznie. Już w ciemnościach dochodzimy do Kuźnic. Marek później mi mówi, że pierwszy raz czuł się tak pewnie w skale. Basi też się podobało.